Med nami ni skoraj nikogar več, ki ne bi občutil posledic hitro razvijajočega se sveta in s tem hitrih sprememb na vseh nivojih. Hitro moramo sprejemati odločitve, se hitro prilagajati, včasih sprejemati tudi nevšečno in iz tega potegniti najboljše. Zgodi se, da nas situacije presegajo in počutimo se nemočne, celo izgubljene, prestrašene, obupane.
Ne moremo vedeti, kako bo, ko bodo naši najstniki, kaj šele naši mali otroci, odrasle osebnosti. Zagotovo pa je, da bo drugače, kot je danes. Vsi si želimo, da bi v njihovem odraslem življenju znali in zmogli živeti zadovoljno in izpolnjeno življenje ter svetu in družbi prispevati dobro.
Spoznali bomo pedagoški pristop dr. Marie Montessori in njeno vizijo, kako vzgajati človeka miru in s tem izpolniti najtežje in najbolj odgovorno poslanstvo – biti starš.
»Otroci so upanje in obljuba za človeštvo.« (M. Montessori)
Dobili bomo odgovore na vprašanja:
- Kako otroku omogočiti, da razvije veščine in vrednote, ki jih predvideva družba prihodnosti?
- Kdaj smo starši kot vzgojitelji bolj pomembni: ko nas v hiši razveseljuje dojenček ali ko nas najstnik postavlja pred izzive in kaj vmes? Oz. kdaj lahko opustimo vlogo starša kot čuječega sočutnega vzgojitelja?
- Zakaj se mora z razvojem otroka spreminjati tudi naš odnos z otrokom oz. vzgojni pristop in kako rasti z otrokom?
- Zakaj je pomembno, da nas otrokovi spodrsljaji ne vržejo iz tira ter otrokove stiske v pretiran obup in da zato ne odreagiramo otroku v škodo?
- Kako v otroku vzbuditi in ohraniti samoučenje, samodisciplino, ustvarjalnost, kritičnost, sodelovalnost?
Predavateljica: Eda Šteblaj
“Pred 20 leti, ko so bili najini 4 otroci še majhni, sem se srečala s pedagogiko montessori, ki me je tako prevzela, da jo od takrat raziskujem in živim z vsem srcem in dušo. Bili smo prva generacija slovenskih pedagogov montessori in skupaj s kolegi smo pedagogiko montessori z navdušenjem vnašali v slovenski prostor. Bila sem ena od štirih ravnateljic prvih vrtcev montessori in tako tudi soustanoviteljica Združenja Montessori Slovenije, kjer sem še sedaj članica strokovne skupine. Kasneje sem ustanovila zasebni Vzgojno-izobraževalni zavod Montessori, pod katerim delujeta tudi dve enoti zasebnega vrtca montessori, Gorenjska in Vrhniška hiša otrok, ter kot edina terapevtka Montessori v samostojni praksi v Sloveniji že 15 let svetujem in pomagam staršem in družinam pri vzgoji in razvoju otrok, predvsem ko se znajdejo pred starševskim izzivom, tako v običajnih situacijah kot tudi otrokom z razvojnimi zaostanki, učnimi težavami, vedenjskimi odkloni, genetskimi posebnostmi itd. Mentoriram mnoge bodoče pedagoge montessori ali jim pomagam pri začetnih izzivih, ko ustanavljajo svoj vrtec.”
“Že 10 poletij organiziram in vodim poletne montessori tabore za osnovnošolce, s katerimi želim ponuditi izkušnjo tega celostnega naravnega pristopa tudi otrokom, ki te izkušnje učenja še nimajo. Predvsem mi je pomembno vključevanje otrok ranljivejših skupin (sprva v sodelovanju z ZPM Ljubljana-Moste Polje). Zadnjih pet let pa skupaj z najstarejšim sinom poleg taborov za osnovnošolce, v slovenski prostor vpeljujeva mednarodno priznan pristop montessori prilagojen najstnikom, imenovan ‘Erdkinder’, ki deluje na način Study and work (učenje ob resničnih izkušnjah). Poleg 4 sedaj odraslih otrok imam 2 vnuka, tako da še lažje sproščeno in svobodno predajam svoje lastne občutke, izkušnje, izzive in poglobljeno razumevanje in znanje montessori pristopa in filozofije staršem in pedagogom. Zelo pomembno se mi zdi navduševati mlade za to delo.”
Organizator: Skupina Primera, Maraton pozitivne psihologije